.........

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ - ΟΔΗΓΟΣ & ΥΛΙΚΟ











ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

1. Εγκύκλιος για την ανάθεση και τη λειτουργία

2. Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια

3. Εργαστήρια Δεξιοτήτων στα Γυμνάσια

4. Υλικό από την επιμόρφωση εκπαιδευτικών

5. Το πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθηθεί υποχρεωτικά

6. Ψηφιακό αποθετήριο

7. Έγγραφα που χρειάζονται για το σχολείο και την τάξη

8. Προγράμματα ταξινομημένα ανά θεματική και ανά τάξη

9. Πρακτικός οδηγός ως προς την εφαρμογή των εργαστηρίων (2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)

10. Εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για τα εργαστήρια 



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



1. Εγκύκλιος για την ανάθεση και τη λειτουργία

Α. Κατά την έναρξη του διδακτικού έτους και το αργότερο έως 30 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιείται ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Β. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σχεδιάζουν τα αντίστοιχα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες ανά Θεματική Ενότητα.

Γ. Τέλος, συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων αντίγραφο του οποίου κοινοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. 

  • Όλη η εγκύκλιος εδώ



2. Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια

Α. Ωρολόγιο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου



Β. Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δημοτικού (Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα 4θέσιου & 5θέσου αλλάζει)



Γ. Αξιολόγηση Μαθητών/τριών 

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δεν αξιολογούνται με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση και τη σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή. 

Η διαδικασία αξιολόγησης των δεξιοτήτων λειτουργεί διαμορφωτικά και αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν κατά το σχεδιασμό των Σχεδίων Δράσης της Σχολικής Μονάδας. 

Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο και ανά Θεματική Ενότητα και έχουν διττό στόχο: την αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και την αξιολόγηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητριών και των μαθητών. 

Ο ατομικός φάκελος μαθήτριας/μαθητή, ήτοι το portfolio: 

α) παραδίδεται στη μαθήτρια και στον μαθητή ως προσωπικό τους αρχείο, 

β) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους, 

γ) είναι διαγνωστικό μέσο ως ένα συμπεριληπτικό εργαλείο αποτύπωσης των επιτεύξεων και των εμποδίων επίτευξης καθώς και του μαθησιακού προφίλ κάθε μαθήτριας και μαθητή, 

δ) μπορεί να περιλαμβάνει νέες προσεγγίσεις αξιολόγησης όπως είναι η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση στην ομάδα και πεδία συγκρότησης του σχολικού βιογραφικού της μαθήτριας και του μαθητή. 

Τα στοιχεία του ατομικού φάκελου της μαθήτριας και του μαθητή από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μπορεί να συνεκτιμώνται σε αξιολογικές διαδικασίες μαθησιακού προφίλ, κατά τη διαδικασία σύστασης Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), κατά τη Συμβουλευτική Επαγγελματική Σταδιοδρομία και σε όποια άλλη ενέργεια εξατομικευμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού. 

  • Αναλυτικά ο τρόπος διδασκαλίας, το ωρολόγιο πρόγραμμα, το σχέδιο δράση, οι αναθέσεις και η αξιολόγηση μαθητών/τριών εδώ 



3. Εργαστήρια Δεξιοτήτων στα Γυμνάσια

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση με την οποία ορίζονται η Α’ και Β’ ανάθεση διδασκαλίας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο, από το νέο σχολικό έτος 2021-22.

Α’ Ανάθεση:

-ΠΕ08 (ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ)

-ΠΕ11 (ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)

-ΠΕ78 (ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ)

-ΠΕ79 (ΜΟΥΣΙΚΗΣ)

-ΠΕ80 (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ)

-ΠΕ81 (ΠΟΛ. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ)

-ΠΕ82 (ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ) ΠΕ83 (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ)

-ΠΕ84 (ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ)

-ΠΕ85 (ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ)

-ΠΕ88 (ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ)

-ΠΕ86 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ)

-ΠΕ89 (ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ)

-ΠΕ91 (ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)


Β’ Ανάθεση: Όλες οι άλλες ειδικότητες

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Ειδικά για την Γ’ Γυμνασίου και την Θεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ανατίθεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην οικεία σχολική μονάδα με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:

-Α. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

-Β. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

-Γ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού ειδίκευσης του Σ.Υ.Π./ΠΕΣΥΠ της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

-Δ. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος μεταπτυχιακού επιπέδου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων χρονικής διάρκειας 1.000 ωρών.

-Ε. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος επιμόρφωσης στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων χρονικής διάρκειας 520 ωρών ή πιστοποιητικό προγράμματος κατάρτισης στην τεκμηρίωση πληροφοριακού υλικού Σ.Ε.Π. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων χρονικής διάρκειας 660 ωρών.

-ΣΤ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού πεντάμηνου σεμιναρίου επιμόρφωσης στελεχών στον ΣΕΠ

-Ζ. Εκπαιδευτικοί που έχουν πτυχίο ΑΣΕΤΕΜ – ΣΕΛΕΤΕ/ΑΣΠΑΙΤΕ, πιστοποιητικό ΕΠΠΑΙΚ, ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ.

-Η. Εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει ολιγοήμερα σεμινάρια Σ.Ε.Π.



4. Υλικό από την επιμόρφωση εκπαιδευτικών



5. Το πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθηθεί υποχρεωτικά

Το πρόγραμμα που ακολουθεί τηρείται υποχρεωτικά ως προς τις θεματικές που αναφέρονται σε κάθε τάξη και βαθμίδα:





6. Ψηφιακό αποθετήριο

  • Το αποθετήριο με το υλικό εδώ 





7. Έγγραφα που χρειάζονται για το σχολείο και την τάξη

  • Πρακτικό Σχολείου   εδώ 
  • Σχέδιο Δράσης Σχολείου   εδώ 
  • Σχέδιο Δράσης Τμήματος 1   εδώ 
  • Σχέδιο Δράσης Τμήματος 2   εδώ 



8. Προγράμματα ταξινομημένα ανά θεματική και ανά τάξη

  • Δημιουργώ και Καινοτομώ   εδώ 
  • Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ  εδώ 
  • Ζω Καλύτερα & Ευ Ζην   εδώ 
  • Φροντίζω το Περιβάλλον   εδώ 




9. Πρακτικός οδηγός ως προς την εφαρμογή των εργαστηρίων
  • Ο πρακτικός οδηγός εδώ 



10. Εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για τα εργαστήρια
  • Υλικό (εκτός από "STEM")-  (6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)  εδώ
  • Υλικό για "Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην"- (εγκεκρ. από Υπ. Παιδείας)  εδώ
  • 12 Ενδεικτικά παραδείγματα εργαστηρίων δεξιοτήτων- (6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)  εδω
  • Υλικό για "Σκάκι"- (2 προγράμματα εγκεκρ. από Ι.Ε.Π.) εδώ



Ενημέρωση & Επιμέλεια

Μυλωνάς Φώτης 
Αν. Αιρετός ΠΥΣΠΕ Πειραιά 








ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

by click4money

1 σχόλιο: