.........

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΜΕΛΕΤΗ ΦΥΤΩΝ ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

2020- 2021

        Α' τάξη 10ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας 


ΕΡΓΑΣΙΑ  (PROJECT): 

"ΜΕΛΕΤΗ ΦΥΤΩΝ ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ"



Οι μαθητές της A' τάξης ξεκίνησαν μια εργασία (προτζεκτ) με στόχο τη μελέτη των φυτών. Εκτός από το θεωρητικό κομμάτι που είχε το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος, προχώρησαν σε υλοποίηση 2 μικρών πειραμάτων ώστε η μελέτη να γίνει παράλληλα και σε θεωρητικό και σε βιωματικό πλαίσιο. 
Το συγκεκριμένο πρότζεκτ ξεκίνησε τους μήνες που εφαρμοζόταν η τηλεκπαίδευση (λόγω καραντίνας) και τελείωσε λίγες μέρες μετά την επιστροφή μας στο σχολείο.






ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ

Οι μαθητές στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, έπρεπε να παρατηρήσουν τα διαφορετικά είδη των φυτών και στη συνέχεια να μελετήσουν τα μέρη που αποτελούνται.


























ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ


🔍   1η δραστηριότητα: Φύτεμα σπόρων σε κεσεδάκια του γιαουρτού

📌   Οι μαθητές έβαλαν μέσα σε ένα άδεια κεσεδάκι από γιαούρτι λίγο βρεγμένο βαμβάκι και στη συνέχεια εναπόθεσαν πάνω του σπόρους από όσπρια. (δραστηριότητα που έγινε εξ αποστάσεως)




























📌   Στη συνέχεια φέραμε όλα τα κεσεδάκια στο σχολείο και τα ακουμπήσαμε πάνω στο περβάζι του παραθύρου για να δούμε τα μικρά φυτά μας, να μεγαλώνουν και να αντιληφθούμε ότι χρειάζονται νερό και ήλιο.
































































🔍   2η δραστηριότητα: Μεταφύτευση των μικρών φυτών σε χώμα

📌   Αφού φέραμε στο σχολείο μεγάλα πλαστικά μπουκάλια τα κόψαμε με τέτοιο τρόπο ώστε να τα κάνουμε γλαστράκια. 










📌   Έπειτα τα γεμίσαμε χώμα και οι μικροί μαθητές κάνανε τη μεταφύτευση.




















📌    Έτσι, δημιουργήσαμε 4 διαφορετικά μπουκάλια-γλαστράκια. 
  • Το πρώτο είναι γεμμάτο φυτά
  • Το δεύτερο έχει λιγότερα φυτά 
  • Το τρίτο έχει λίγα ξερά φύλλα και ένα ξερό φυτό
  • Το τέταρτο δεν έχει καθόλου φυτά








🔍   3η δραστηριότητα: Πείραμα που δείχνει την αλληλεξάρτηση των φυτών με το έδαφος και το νερό.

📌   Αρχικά κόψαμε καθένα από τα 4 άδεια πλαστικά μπουκάλια στη μέση, ώστε να δημιουργήσουμε χωνί.




















📌   Ύστερα κάναμε τρύπες στα χωνιά και τα δέσαμε με τη βοήθεια κορδέλας σε κάθε ένα από τα μπουκάλια- γλάστρες.









Στη συνέχεια φέρνουμε στην τάξη αρκετό νερό, ώστε να γεμίσουμε τα μπουκάλια- γλάστρες






📌   Τέλος, γεμίζουμε κάθε μπουκάλι- γλάστρα μα αρκετό νερό, ώστε να τρέξει και στο χωνί.





















📍   Παρατηρήσαμε ότι στο μπουκάλι- γλάστρα με τα πολλά φυτά το νερό ήταν σχεδόν καθαρό!
Στο μπουκάλι- γλάστρα με τα λιγότερα φυτά, το νερό είναι πιο σκούρο καθώς έχει πέσει μέσα και λίγο χώμα.
Στο μπουκάλι- γλάστρα με τα φυλλαράκια και το ξεραμένο φυτό, παρατηρούμε ότι έχει πέσει πολύ χώμα στο νερό.
Στο μπουκάλι- γλάστρα που δεν έχει φυτά μέσα, παρατηρούμε ότι το νερό στο χωνί είναι γεμάτο χώμα.

📍   Με αυτό το πείραμα διαπιστώσαμε λοιπόν ότι τα φυτά έχουν άμεση αλληλεξάρτηση με το έδαφος. 
Οι ρίζες των φυτών κρατάνε το έδαφος στη θέση του. Αν δεν υπάρχουν φυτά ή αν τα φυτά έχουν καεί ή κοπεί, τότε το χώμα φεύγει με την βροχή και στο έδαφος μένουν μόνο οι πέτρες, μετατρέποντάς το σε άγονο.

📍   Επίσης, τα φυτά έχουν την ιδιότητα να φιλτράρουν το νερό της βροχής. Το νερό πέφτοντας στο έδαφος, φιλτράρεται τόσο από τις ρίζες των φυτών, όσο και από τα διάφορα στρώματα του εδάφους. Έτσι το νερό αυτό στα έγκατα της γης ή στις λίμνες είναι αρκετά καθαρό.

📍   Τέλος οι περιοχές που δεν έχουν δέντρα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες πλημμύρας, εφόσον τα φυτά δεν απορροφούν το νερό της βροχής. Είδαμε στο πείραμά μας ότι στα μπουκάλια- γλάστρες με πολλά φυτά, χρειάστηκε παραπάνω ποσότητα νερού για να τρέξει στο χωνί.

ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:


by click4money

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου