.........

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΜΕΛΕΤΗ ΦΥΤΩΝ ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ


2020- 2021

        Α' τάξη 10ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας 


ΕΡΓΑΣΙΑ  (PROJECT): 

"ΜΕΛΕΤΗ ΦΥΤΩΝ ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ"



Οι μαθητές της A' τάξης,μαζί με τον δάσκαλό τους Φώτη Μυλωνά, ξεκίνησαν μια εργασία (προτζεκτ) με στόχο τη μελέτη των φυτών. Εκτός από το θεωρητικό κομμάτι που είχε το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος, προχώρησαν σε υλοποίηση 2 μικρών πειραμάτων ώστε η μελέτη να γίνει παράλληλα και σε θεωρητικό και σε βιωματικό πλαίσιο. 
Το συγκεκριμένο πρότζεκτ ξεκίνησε τους μήνες που εφαρμοζόταν η τηλεκπαίδευση (λόγω καραντίνας) και τελείωσε λίγες μέρες μετά την επιστροφή στο σχολείο.






ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ

Οι μαθητές στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, έπρεπε να παρατηρήσουν τα διαφορετικά είδη των φυτών και στη συνέχεια να μελετήσουν τα μέρη που αποτελούνται.








ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ

🔍   1η δραστηριότητα: Φύτεμα σπόρων σε κεσεδάκια του γιαουρτού

📌   Οι μαθητές έβαλαν μέσα σε ένα άδεια κεσεδάκι από γιαούρτι λίγο βρεγμένο βαμβάκι και στη συνέχεια εναπόθεσαν πάνω του σπόρους από όσπρια. (δραστηριότητα που έγινε εξ αποστάσεως)






















📌   Στη συνέχεια φέρανε όλα τα κεσεδάκια στο σχολείο και τα ακουμπήσανε πάνω στο περβάζι του παραθύρου για να βλέπουν τα μικρά φυτά να μεγαλώνουν και να αντιληφθούμε ότι χρειάζονται νερό και ήλιο.











































🔍   2η δραστηριότητα: Μεταφύτευση των μικρών φυτών σε χώμα

📌   Οι μαθήτριες και οι μαθητές, αφού έφεραν στο σχολείο μεγάλα πλαστικά μπουκάλια τα κόψανε με τέτοιο τρόπο ώστε να τα κάνουνε γλαστράκια. 






📌   Έπειτα τα γεμίσανε χώμα και οι μικροί μαθητές κάνανε τη μεταφύτευση.











📌    Έτσι, τα παιδιά δημιουργήσανε 4 διαφορετικά μπουκάλια-γλαστράκια. 
Το πρώτο είναι γεμάτο φυτά, το δεύτερο έχει λιγότερα φυτά, το τρίτο έχει λίγα ξερά φύλλα και ένα ξερό φυτό, ενώ το τέταρτο δεν έχει καθόλου φυτά.









🔍   3η δραστηριότητα: Πείραμα που δείχνει την αλληλεξάρτηση των φυτών με το έδαφος και το νερό.

📌   Αρχικά, τα παιδιά κόψανε καθένα από τα 4 άδεια πλαστικά μπουκάλια στη μέση, ώστε να δημιουργήσουν χωνί.






📌   Ύστερα κάνανε τρύπες στα χωνιά και τα δέσανε με τη βοήθεια κορδέλας σε κάθε ένα από τα μπουκάλια- γλάστρες.








Στη συνέχεια τα παιδιά, μαζί με τον δάσκαλό τους, φέρνουν στην τάξη νερό για να ρίξουν στα μπουκάλια- γλάστρες.




📌   Τέλος, γεμίζουνε κάθε μπουκάλι- γλάστρα μα αρκετό νερό, ώστε να τρέξει και στο χωνί.














📍   Τα παιδιά παρατηρήσανε ότι στο μπουκάλι- γλάστρα με τα πολλά φυτά το νερό ήταν σχεδόν καθαρό!
Στο μπουκάλι- γλάστρα με τα λιγότερα φυτά, το νερό είναι πιο σκούρο καθώς έχει πέσει μέσα και λίγο χώμα.
Στο μπουκάλι- γλάστρα με τα φυλλαράκια και το ξεραμένο φυτό, παρατηρούμε ότι έχει πέσει πολύ χώμα στο νερό.
Στο μπουκάλι- γλάστρα που δεν έχει φυτά μέσα, παρατηρούμε ότι το νερό στο χωνί είναι γεμάτο χώμα.

📍   Με αυτό το πείραμα διαπιστώσανε λοιπόν ότι τα φυτά έχουν άμεση αλληλεξάρτηση με το έδαφος. 
Οι ρίζες των φυτών κρατάνε το έδαφος στη θέση του. Αν δεν υπάρχουν φυτά ή αν τα φυτά έχουν καεί ή κοπεί, τότε το χώμα φεύγει με την βροχή και στο έδαφος μένουν μόνο οι πέτρες, μετατρέποντάς το σε άγονο.

📍   Επίσης, τα φυτά έχουν την ιδιότητα να φιλτράρουν το νερό της βροχής. Το νερό πέφτοντας στο έδαφος, φιλτράρεται τόσο από τις ρίζες των φυτών, όσο και από τα διάφορα στρώματα του εδάφους. Έτσι το νερό αυτό στα έγκατα της γης ή στις λίμνες είναι αρκετά καθαρό.

📍   Τέλος οι περιοχές που δεν έχουν δέντρα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες πλημμύρας, εφόσον τα φυτά δεν απορροφούν το νερό της βροχής, αφού με αυτό το πείραμα είδαν ότι στα μπουκάλια- γλάστρες με πολλά φυτά, χρειάστηκε παραπάνω ποσότητα νερού για να τρέξει στο χωνί.


ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:


by click4money

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου