.........

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ - ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

 



24 Σεπτεμβρίου 2021

Ε' τάξη 19ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας 


ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ - ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

 

Με αφορμή τις φωτιές που κατέκαψαν το καλοκαίρι πολλά τετραγωνικά δάσους στην πατρίδα μας, οι μαθήτριες και οι μαθητές των δύο τμημάτων της Ε’ τάξης του 19ου Δημοτικού Νίκαιας μαζί με τους δασκάλους τους Δήμητρα Χρυσάφη και Μυλωνά Φώτη, πήραν μέρος σε ένα καινοτόμο βιωματικό πρότζεκτ με τίτλο: «Φυσικές Καταστροφές, Πυρκαγιά στο δάσος- επιπτώσεις- δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος»

 

> Μαθήτριες και μαθητές του Ε’1

ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ           ΘΑΝΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ                 ΕΥΓΕΝΙΑ
ΑΣΠΡΟΔΙΝΗ                    ΕΛΙΣΑΒΕΤ-ΕΙΡΗΝΗ
ΒΟΥΡΛΙΩΤΗΣ                  ΧΡΗΣΤΟΣ
ΔΑΜΙΓΟΥ                           ΒΑΡΒΑΡΑ-ΕΙΡΗΝΗ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ                    ΜΑΡΙΑΝΘΗ
ΖΑΡΚΑΔΟΥΛΑ                 ΕΛΠΙΔΑ
ΚΑΝΕΛΛΗΣ                      ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΟΣ              ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΟΥΡΤΕΣΗ                      ΓΕΩΡΓΙΑ-ΕΙΡΗΝΗ
ΜΑΡΟΥΣΗ                        ΣΜΑΡΑΓΔΑ
ΠΑΓΚΡΑΤΗ                       ΜΕΛΙΤΙΝΗ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ  ΜΥΡΣΙΝΗ
ΡΑΚΙΝΤΖΗΣ                     ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΤΟΥΡΛΑΚΗ                      ΕΛΕΝΗ

> Μαθήτριες και μαθητές του Ε’2

ΧΕΪΛΑΝΙ                            ΦΑΤΜΕ
ΚΑΡΒΟΥΝΗ                      ΓΕΩΡΓΙΑ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΚΟΥΝΙΟΣ                          ΦΩΤΙΟΣ
ΜΠΟΥΖΟΥΝΙΕΡΑΚΗΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΝΤΡΕΚΗΣ                          ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΛΑΙΟΔΗΜΟΣ             ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ          ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ                     ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΟΛΥΖΟΣ                         ΒΑΪΟΣ
ΠΟΤΣΙ                                ΕΡΑΛΝΤΑ
ΣΑΡΑΝΤΟΥ                      ΜΑΡΙΑ
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ             ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΤΖΕΦΕΡΑΚΟΥ                ΣΤΥΛΙΑΝΗ
ΤΡΙΚΚΑΛΙΩΤΗ              ΑΘΗΝΑ
ΧΡΥΣΟΧΟΟΣ                 ΘΩΜΑΣ





Βήματα του πρότζεκτ

  1. Καταιγισμός ιδεών στο ερώτημα: «Πώς αλληλεπιδρούν τα φυτά με τον άνθρωπο και το περιβάλλον;»
  2. Παρατήρηση φυτού και ειδικότερα στο ριζικό του σύστημα (ρίζα)
  3. Πείραμα με φυτό και νερό
  4. Δημιουργία μιας πόλης και ενός βουνού
  5. Δημιουργία ενός δάσους
  6. 1ο Πείραμα με προσομοίωση βροχής
  7. Πυρκαγιά στο δάσος
  8. Αφαίρεση των δέντρων και του εδάφους από το βουνό
  9. 2ο Πείραμα με προσομοίωση βροχής
  10. Μελέτη δράσεων για προστασία του περιβάλλοντος
  11. Ανακύκλωση στην τάξη
  12. Ανακύκλωση του σχολείου



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




1. Καταιγισμός ιδεών στο ερώτημα: 

«Πώς αλληλεπιδρούν τα φυτά με τον άνθρωπο και το περιβάλλον;»

Μέσα από ένα καταιγισμό ιδεών για το αν και το πώς αλληλεπιδρά ένα φυτό με τον άνθρωπο, οι μαθητές είπαν για το οξυγόνο που απελευθερώνει ένα φυτό και βοηθάει τον άνθρωπο να αναπνεύσει, αλλά και για τη σκιά του προσφέρει δροσιά τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Όσο αναφορά την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον είπαν ότι ένα φυτό απορροφά νερό και χρήσιμες ουσίες από το έδαφος, ώστε να μεγαλώσει.





























Φέραμε ένα μικρό φυτό στην τάξη μας. Αφού αφαιρέσαμε το γλαστράκι του, αρχίσαμε να το παρατηρούμε προσεκτικά και να πιάνουμε το ρίζα του φυτού, ώστε να διαπιστώσουμε ότι μοιάζει με σφουγγάρι, αλλά και ότι συγκρατεί κομμάτι του εδάφους!


     












3. Πείραμα με φυτό και νερό

Ξαναβάλαμε το φυτό μέσα στο γλαστράκι του και αρχίσαμε να ρίχνουμε νερό σαν να το ποτίζουμε. Παρατηρήσαμε ότι το νερό δεν έτρεχε από τις τρύπες που είχε το γλαστράκι στο κάτω μέρος. Διαπιστώσαμε ότι το νερό το είχε απορροφήσει η ρίζα του μικρού φυτού, που όπως είχαμε δει προηγουμένως, λειτουργεί σαν σφουγγάρι. 















4. Δημιουργία μιας πόλης και ενός βουνού

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε με πλαστελίνη και άλλα απλά υλικά, τα σπίτια μιας υποτιθέμενης πόλης που είναι χτισμένη στους πρόποδες ενός βουνού. Τοποθετήσαμε τα υλικά μας πάνω σε ένα θρανίο και κάθε μαθήτρια και μαθητής, έπλασε με την πλαστελίνη.




    

     



2. Παρατήρηση φυτού και ειδικότερα στο ριζικό του σύστημα 



         
  
                

            
               
                            
                         

        





 

                      

















5. Δημιουργία ενός δάσους

Αφού τελειώσαμε την πόλη και το βουνό, δημιουργήσαμε ένα δάσος με απλά υλικά. Για τα δέντρα χρησιμοποιήσαμε ξυλάκια (καλαμάκια) από σουβλάκι και χαρτί που ζωγραφίσαμε το φύλλωμα, ενώ για το έδαφος κόψαμε κομμάτια από σφουγγάρι, ώστε εκεί πάνω να καρφώσουμε τα δεντράκια 



                     
         



                     


     





6. Πείραμα με προσομοίωση βροχής

Θέλωντας να κάνουμε μία προσωμοίωση βροχής πάνω από την πόλη μας, ρίξαμε νερό με ένα ποτήρι. Παρατηρήσαμε ότι τα κομμάτια από το σφουγγάρι που προσομοιάζουν το έδαφος που έχουν στις ρίζες τους τα δέντρα που βρίσκονται στο βουνό, απορροφούν το νερό και δεν το αφήνουν να φτάσει στην πόλη.


               







7. Πυρκαγιά στο δάσος

Στη συνέχεια ξεσπά πυρκαγιά στο δάσος μας. Αναλύσαμε τη λέξη πυρκαγιά (πυρ + καίω) και στη συνέχεια βάλαμε φωτιά σε κάποια δεντράκια.



    

              






8. Αφαίρεση των δέντρων και του εδάφους από το βουνό

Με τη φωτιά, τα δέντρα καίγονται και το έδαφος που συγκρατούσαν με τις ρίζες τους, χάνεται. Αφαιρούμε λοιπόν από το βουνό, τα δεντράκια μας, καθώς και τα κομμάτια σφουγγαριού, εφόσον μετά την πυρκαγιά ακολουθεί διάβρωση του εδάφους. Έτσι αφήνουμε το βουνό πάνω από την πόλη μας «γυμνό».







  9. Πείραμα με προσομοίωση βροχής

Θέλοντας να προσομοιώσουμε τη βροχή που ξεσπά πάνω στο βουνό, χωρίς τα δέντρα αυτή τη φορά, ρίχνουμε νερό με ένα ποτήρι. Παρατηρούμε ότι όλο το νερό οδηγείται στην πόλη, με αποτέλεσμα αυτή να πλημμυρίσει! 

(Πλημμύρισε και κατά μία έννοια η τάξη μας και ήρθε η αγαπητή καθαρίστρια κυρία Μαρία να μας βοηθήσει να μαζέψουμε τα νερά...)

Στη συνέχεια οι μαθητές μιλούν για τα αποτελέσματα της πλημμύρας. Λένε ότι θα καταστραφούν σπίτια, θα παρασυρθούν αυτοκίνητα, θα σπάσουν δέντρα και μπορεί να κινδυνέψουν και άνθρωποι, χάνοντας την ίδια τους τη ζωή.






      






10. Μελέτη δράσεων για προστασία του περιβάλλοντος

Μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να δράσουμε εμείς οι άνθρωποι για να προστατέψουμε το περιβάλλον. Είπαμε για δεντροφύτευση, για αναδάσωση, για ανακύκλωση και για πολλά άλλα.

                          

 

11. Ανακύκλωση στην τάξη

Τις προηγούμενες μέρες είχαμε εμβαθύνει στο θέμα ανακύκλωση. Κάθε παιδί προσπάθησε να βρει κάποιο αντικείμενο που μπορεί να το ανακυκλώσει.


            
           



Τη μέρα του βιωματικού πρότζεκτ εγκαινιάσαμε την ανακύκλωση της τάξης μας, όπου εκεί θα ρίχνουμε τα χαρτιά μας, αντί να τα πετάμε στα σκουπίδια. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να προστατέψουμε τα δέντρα από την υλοτομία. Συζητήσαμε με τους μαθητές ότι θα ξεκινήσουμε την ανακύκλωση από την τάξη μας, η οποία είναι γεμάτη χαρτιά, αλλά θα ήταν καλό να συνεχίσουμε να κάνουμε ανακύκλωση και στο σπίτι μας!!








12. Ανακύκλωση του σχολείου

Τέλος, επισκεφτήκαμε τον χώρο που συλλέγεται από τον κύριο Σπύρο που καθαρίζει το σχολείο, τόσο η ανακύκλωση συνολικά, όσο και τα καπάκια που μαζεύουμε.


                        
                                      
              



        

        



ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:



by click4money

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου