.........

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

AΓΩΓΗ ΥΠΑΙΘΡΟΥ (OUTDOOR EDUCATION)


ΑΓΩΓΗ ΥΠΑΙΘΡΟΥ (OUTDOOR EDUCATION)


Η έρευνα των Charlotte Todd, Sinead Brophy, Emily Marchant (2019) δείχνει ότι πιο υγιή και πιο ευτυχισμένα παιδιά, βελτιώνουν την απόδοσή τους στο σχολείο και ότι η υπαίθρια εκπαίδευση (outdoor education), αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη μελλοντική τους υγεία.


Η εκπαίδευση δεν αφορά μόνο τα μαθήματα στους τέσσερις τοίχους μιας τάξης. Το υπαίθριο περιβάλλον ενθαρρύνει την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η επίλυση προβλημάτων και η διαχείριση κινδύνου, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη των παιδιών.

Οι ευκαιρίες όμως των παιδιών να έχουν πρόσβαση στο φυσικό περιβάλλον μειώνονται όλο και περισσότερο. Ξοδεύουν λιγότερο χρόνο έξω με κυριότερους λόγους την ασφάλεια, την κυκλοφορία, το έγκλημα και τις γονικές ανησυχίες. Τα μοντέρνα περιβάλλοντα έχουν επίσης μειώσει τις ποσότητες ανοιχτών πράσινων χώρων, ενώ η τεχνολογία έχει αυξήσει τον χρόνο της καθιστικής ζωής των παιδιών. Για αυτούς τους λόγους όλο και περισσότεροι, αρχίζουν να πιστεύουν ότι τα σχολεία έχουν αναμφισβήτητα το δικαίωμα και τη δυνατότητα να δώσουν στα παιδιά πρόσβαση σε φυσικά περιβάλλοντα.

Σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι δάσκαλοι μεταφέρουν τα παιδιά σε εξωτερικούς χώρους παρέχοντας μαθήματα βασισμένα στο πρόγραμμα σπουδών σε σχολικούς χώρους ή σε τοπικές περιοχές. Μια ποικιλία μαθημάτων, όπως τα μαθηματικά, η τέχνη και η επιστήμη, υλοποιούνται έξω.

Στην αρχή οι δάσκαλοι ανησυχούσαν για την ασφάλεια, αλλά όταν οι μαθητές συνήθισαν στην εξωτερική μάθηση ως μέρος των μαθημάτων τους, άρχισαν να σέβονται τους κανόνες. Κάποιοι εκπαιδευτικοί είπαν ότι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους δεν χρησιμοποιούσαν την εξωτερική μάθηση πιο συχνά, ήταν λόγω της δυσκολίας να μετρήσουν και να αξιολογήσουν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Οι στενές μετρήσεις που λαμβάνουν χώρα σήμερα στα σχολεία, έρχονται σε σύγκρουση με τα ευρύτερα οφέλη που προσφέρει η εξωτερική μάθηση στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών. Είναι δύσκολο να μετρηθούν τα οφέλη της μάθησης με διδασκαλία σε εξωτερικούς χώρους, χρησιμοποιώντας τρέχουσες μεθόδους αξιολόγησης .
Η χρηματοδότηση τέθηκε επίσης ως ένα ζήτημα, καθώς τα ρούχα εξωτερικού χώρου, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και ο εξοπλισμός χρειάζονται επιπλέον πόρους.

Τα ευρήματά των επιστημόνων, αποδεικνύουν ότι μόνο μία ή δύο ώρες της εξωτερικής μάθησης κάθε εβδομάδα προσελκύει τα παιδιά, βελτιώνει την ευημερία τους και αυξάνει την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. 



Πηγή: https://www.weforum.org/agenda/2019/06/outdoor-learning-has-huge-benefits-for-children-and-teachers-so-why-isn-t-it-used-in-more-schools/





2020-2021

        A1' τάξη 10ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας 



 ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (OUTDOOR EDUCATION) 

ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ


Οι μαθητές της Α' τάξης βγήκαν έξω από την τάξη και πήγαν σε ένα κατάφυτο κομμάτι του προαυλίου, με στόχο τη μελέτη και κατανόηση αρκετών εννοιών στα Μαθηματικά.




Οι μαθητές χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες των 3-4 ατόμων, παίρνουν μέρος στη δράση. 





Προσανατολισμός στον χώρο
(Μαθηματικά Α' Δημοτικού- Κεφάλαιο 1)




+ Οι μαθητές με τις κατάλληλες οδηγίες, κινούνται στο χώρο και μαθαίνουν τις έννοιες:
  • μπροστά
  • πίσω
  • αριστερά
  • δεξιά
  • κ.α.










Γεωμετρικά σχήματα
(Μαθηματικά Α' Δημοτικού- Κεφάλαιο 2)




+ Οι μαθητές με τις κατάλληλες οδηγίες, καλούνται να κοιτάξουν στο χώρο γύρω τους και να μάθουν τα γεωμετρικά σχήματα:
  • κύκλος
  • τρίγωνο
  • τετράγωνο
  • ορθογώνιο

               


Υλικά και αντικείμενα όπως το πλακάκι που είναι τετράγωνο, όπως φαίνεται και παραπάνω, η πέτρα μέσα στο χώμα που μοιάζει με κύκλο, τα ξυλάκια που είναι σε σχήμα τριγώνου, μας βοηθούν στην κατανόηση των σχημάτων.

(Πουθενά στη φύση δεν υπάρχουν γεωμετρικά σχήματα. Αυτά τα εμπνεύστηκε ο άνθρωπος και ξεκίνησε με την αυγή της επιστήμης των μαθηματικών, να τα μελετάει)









Σύγκριση μεγεθών
(Μαθηματικά Α' Δημοτικού- Κεφάλαιο 9)




+ Οι μαθητές με τις κατάλληλες οδηγίες, καλούνται να κοιτάξουν στο χώρο γύρω τους και να μάθουν τις έννοιες:
  • πιο ψηλό- πιο κοντό
  • πιο μεγάλο- πιο μικρό
  • πιο βαρύ- πιο ελαφρύ
  • κ.α.


     


Υλικά τα ξυλάκια και οι πετρούλες μας δίνουν την ευκαιρία να συγκρίνουμε. Έτσι θα διαπιστώσουμε ποιο είναι πιο βαρύ και ποιο είναι πιο μεγάλο. Τα δέντρα που βρίσκονται γύρω μας είναι άλλο ψηλότερο και άλλο πιο κοντό.










Συζήτηση και σχόλια


Οι μαθητές αισθάνθηκαν την αίσθηση της ελευθερίας όταν ήταν έξω από τους περιοριστικούς τοίχους της τάξης. Ένιωθαν πιο ικανοί να εκφραστούν και απόλαυσαν να μπορούν να κινηθούν περισσότερο.  Το θεώρησαν διασκεδαστικό. Είπαν επίσης ότι αισθάνθηκαν πιο αφοσιωμένοι και ήταν πιο θετικοί για τη μαθησιακή εμπειρία. Επιπλέον, ακούσαμε πολλούς να λένε ότι ήταν πιο ωραίο το μάθημα έξω!


Στο εκπαιδευτικό κομμάτι, αυτή η προσέγγιση στα μαθήματα βοήθησε να προσελκύσει όλους τους τύπους μαθητών. Τα παιδιά είναι σημαντικό να βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους - ειδικά σε μια εποχή που οι ευκαιρίες τους για πρόσβαση στο φυσικό περιβάλλον είναι περιορισμένες.

Τα 4 αλλόγλωσσα κοριτσάκια της τάξης μας μπόρεσαν να αντιληφθούν καλύτερα αυτές τις έννοιες και εμπέδωσαν τις λέξεις που διδάχθηκαν.

Αυτός ο τρόπος εκπαίδευσης δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν πραγματικά μέσα από διασκεδαστικές δράσεις. Βιώνουν κάθε έννοια και αυτό αποτυπώνεται στο μυαλό ευκολότερα.





ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!


1 σχόλιο: