.........

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

ΕΜΠΛΟΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ




 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Τόσο οι γονείς, όσο και οι εκπαιδευτικοί, έχουν να μοιραστούν ένα κοινό στόχο: τη βελτίωση του παιδιού – μαθητή, τόσο σε μόνο μαθησιακό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο κοινωνικοποίησης, αλλά και συναισθηματικής ισορροπίας. Η επικοινωνία λοιπόν ανάμεσά τους είναι πολύ σημαντική, καθώς μία σχέση συνεργασίας είναι κομβικής σπουδαιότητας. Ιδιαίτερη αξία έχει λάβει η επικοινωνία αυτή στην σημερινή εποχή, την εποχή της πανδημίας του COVID-19. Οι συνθήκες που έφερε η επιβολή της καραντίνας και των εξ αποστάσεως μαθημάτων, προσέδωσαν άλλο νόημα στις σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών.
Μερικές φορές γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν διαφορετικές απόψεις πάνω σε θέματα που αφορούν στην επίδοση  και τη συμπεριφορά του παιδιού στο σχολείο. Διαφωνούν πάνω στην βαθμολόγησή του, τη συμπεριφορά, την επιμέλεια, τη συμμετοχή του στο μάθημα και την κοινωνικότητά του στο σχολικό περιβάλλον. Χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους και τακτικές για να λύσουν τη διαφωνία τους. Χωρίς να το γνωρίζουν, οι τρόποι τους φαίνεται να βρίσκονται κοντά σε μία από τις δύο κύριες διαπραγματευτικές μεθόδους, τη διαπραγμάτευση θέσης και την αρχετυπική διαπραγμάτευση.

Υπολογίζοντας τη συμπεριφορά κάθε πλευράς, όπως επίσης και τις τακτικές που χρησιμοποιεί, ένα τρίτο μέλος μπορεί να διακρίνει αν ο επιλεγμένος διαπραγματευτικός τύπος είναι θέσης ή αρχετυπικός. Στο βιβλίο αυτό ερευνώνται κυρίως δύο θέματα. Αρχικά ερευνάται ποια μέθοδος είναι περισσότερο κοινή ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους προσωπικότητας γονέων και δασκάλων. Στη συνέχεια ερευνάται το πώς αυτή η επιλογή επηρεάζει την επικοινωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές και αντίστοιχα τη σχολική ζωή του παιδιού. 

Η ερευνητική μέθοδος περιλαμβάνει δύο στάδια. Στο πρώτο μέρος έχουμε επίδοση ερωτηματολογίων, ενώ στο δεύτερο κάνουμε συνεντεύξεις σε γονείς και  εκπαιδευτικούς. Τόσο οι γονείς, όσο και οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν  μέρος στην έρευνα προέρχονται από διαφορετικό κοινωνικοοικονομικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Τα παιδιά-μαθητές για τα οποία γίνεται λόγος, φοιτούν σε δημόσια δημοτικά σχολεία. Η σύγκριση ανάμεσα στις απαντήσεις κάθε ομάδας   μας δείχνει πώς το εκπαιδευτικό και το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο γονέων και δασκάλων, επηρεάζουν τις διαπραγματευτικές τους αντιλήψεις γονέων.


ΜΗΝΥΜΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ:

Με μεγάλη χαρά και μεγάλη ικανοποίηση έφτασε η έκδοση του βιβλίου μας, το οποίο ετοιμάζαμε με μεγάλο κόπο, αλλά και ενθουσιασμό εδώ και αρκετό καιρό. Πιστεύουμε ότι αυτό το βιβλίο είναι ένα χρήσιμο βοήθημα για εκπαιδευτικούς και γονείς, οι οποίοι αναζητούν τρόπους να κάνουν τη μεταξύ τους συνεργασία περισσότερο εποικοδομητική. Ενσωματώνοντας στοιχεία από την πρόσφατη εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω του COVID-19 και χρησιμοποιώντας τη θεωρία των διαπραγματευτικών τεχνικών και τακτικών, όπως αυτή μπορεί να εφαρμοστεί στην εκπαιδευτική πρακτική, δείχνει τον δρόμο επίλυσης πιθανών προβλημάτων στη σχολική καθημερινότητα. Είναι μία πρόταση που απεικονίζει τη λογική από την οποία θα έπρεπε να διέπεται η κοινή εργασία εκπαιδευτικών και γονιών με στόχο πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα για τους μικρούς και μεγάλους μαθητές των ελληνικών σχολείων. Χρησιμοποιεί επιστημονικά δεδομένα από την διεθνή και την ελληνική βιβλιογραφία, καθώς και δική μας έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών από σχολεία της Νίκαιας του Πειραιά. Δένει μαζί τις θεωρίες της διαπραγμάτευσης και της γονικής εμπλοκής και καταλήγει σε προτάσεις για το σήμερα και το αύριο της εκπαίδευσης.

Ελπίζουμε να το βρείτε ενδιαφέρον, ευανάγνωστο και χρήσιμο.

Σπυρίδων Καραβίας - Φώτιος Μυλωνάς


 👉Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Verde Publications, τόσο σε φυσική μορφή, όσο και ως e-book:

https://verdepublications.gr/product/%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%bf%ce%ba%ce%ae-%ce%b3%ce%bf%ce%bd%ce%ad%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%83%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%ba/

 


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:


by click4money

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου