.........

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

ΤO ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

 


Η πρόσφατη απαγόρευση κυκλοφορίας (lockdown) και το κλείσιμο των σχολείων έθεσαν για άλλη μια φορά σε κρίση την εκπαιδευτική παροχή στην Αγγλία. Σχεδόν ένα ολόκληρο έτος διακοπής του σχολείου έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εκπαίδευση των παιδιών. Η επερχόμενη "επίτροπος για τα παιδιά", Anne Longfield, ζήτησε  να είναι τα παιδιά στο επίκεντρο της ανάρρωσης από την πανδημία COVID-19.


Η κυβέρνηση της Αγγλίας έχει διαθέσει 1,3 δισεκατομμύρια λίρες για την αποκατάσταση της εκπαίδευσης. Θα ήταν όμως λάθος να επικεντρωθεί στην εξεύρεση τρόπων για να καλύψουν τα παιδιά την ύλη που έχουν χάσει. Αντ 'αυτού, ένα εκπαιδευτικό σχέδιο αποκατάστασης θα πρέπει να επικεντρώνεται όχι μόνο στη μάθηση, αλλά και στην ευτυχία και στην ευημερία των μαθητών. Επίσης θα πρέπει να αναγνωρίζει τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει τα παιδιά όλο αυτόν τον χρόνο.


Τις τελευταίες εβδομάδες, στελέχη της εκπαίδευσης έχουν προτείνει διάφορους τρόπους για να βοηθήσουν τα παιδιά να καλύψουν την ύλη. Ο Sir Kevan Collins, νέος διορισμένος "επίτροπος για την αποκατάσταση της εκπαίδευσης", δήλωσε στο BBC ότι τα παιδιά θα χρειαστούν επιπλέον ώρες μάθησης. Ο Nick Gibb, ο "υπουργός πρότυπων σχολείων", αναφέρθηκε στην πιθανότητα μεγαλύτερων σχολικών ωραρίων και μειωμένων καλοκαιρινών διακοπών.


Τα εκπαιδευτικά συνδικάτα απέκρουσαν. Ο Geoff Barton, "γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Ηγετών Σχολείων και Κολλεγίων", τάχτηκε ενάντια στην προσπάθεια να προσθεθούν περισσότερες ώρες στα κουρασμένα λόγω πανδημίας παιδιά.


Πρώτα απ 'όλα, υπάρχει ένα πρόβλημα με την ιδέα ότι οι μαθητές των σχολείων πρέπει να καλύψουν ύλη. Αυτό συνεπάγεται ότι οι μαθητές έχουν κάποιο έλλειμα, ενώ έχουν περάσει τον τελευταίο χρόνο να κάνουν ό,τι μπορούν σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.


Η καλύτερη προσέγγιση θα ήταν να απορριφθεί η ιδέα αυτή και να στηριχθεί η ανάπτυξη δεξιοτήτων και  η κάλυψη των κενών της ύλης χωρίς πίεση από αυθαίρετες προσδοκίες για το "πού θα έπρεπε" να είναι οι μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι οι προσδοκίες για το τι θα πρέπει να γνωρίζουν και να κατανοούν οι μαθητές σε κάθε στάδιο, θα πρέπει να προσαρμοστούν.


Αυτό έχει επιπτώσεις στις αξιολογήσεις που θα αντικαταστήσουν τις ακυρωμένες καλοκαιρινές εξετάσεις - που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί - καθώς και για κολέγια και πανεπιστήμια. Τα σχέδια για τους φοιτητές πρώτου έτους θα πρέπει να προσαρμοστούν και οι μαθητές θα χρειαστούν επιπλέον βοήθεια με τη μετάβαση σε πανεπιστήμια και κολέγια. Χωρίς εξετάσεις, τα πανεπιστήμια και τα κολέγια θα έχουν μια πολύ λιγότερο ξεκάθαρη εικόνα της γνώσης που έχουν αποκτήσει οι νέοι φοιτητές - ό, τι και αν έχει εγκριθεί.


Τι χρειάζονται τα παιδιά

Είναι σημαντικό να κατανοηθούν καλά οι τρέχουσες ανάγκες των μαθητών, τόσο εκπαιδευτικά όσο και από μια ευρύτερη προοπτική που μελετά την ευτυχία και την ευημερία τους πιο ολιστικά. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλύτερα τους μαθητές τους. Κάθε εκπαιδευτικό σχέδιο πρέπει να θέσει δύναμη και πόρους στα χέρια αυτών των ειδικευμένων και αφοσιωμένων εργαζομένων πρώτης γραμμής. Επιπλέον, τα σχολεία πρέπει να λάβουν χρηματοδότηση για να επιτρέψουν στους εκπαιδευτικούς να εργαστούν αποτελεσματικά κατά το υπόλοιπο αυτού του ακαδημαϊκού έτους και μετά.


Τα σχέδια χρηματοδότησης πρέπει να αναγνωρίσουν ότι, για να αποκατασταθεί και να ανακάμψει η εκπαίδευση από την εμπειρία του προηγούμενου έτους, θα πρέπει να διατεθεί ενισχυμένη υποστήριξη ψυχικής υγείας σε όλους τους μαθητές. Πολλά σχολεία έχουν ήδη ισχυρή "ποιμενική" φροντίδα και συνδέονται με εξειδικευμένη υποστήριξη και συμβουλευτική, αλλά αυτό συχνά είναι θύμα υπερβολικών σχολικών προϋπολογισμών.


Η ψυχική ευεξία των μαθητών πρέπει να μελετηθεί ως δίδυμη προτεραιότητα με τον εκπαιδευτικό σκοπό, επειδή το ένα δεν μπορεί να είναι βιώσιμο χωρίς το άλλο. Με τον μακροπρόθεσμο συναισθηματικό και κοινωνικό αντίκτυπο στους νέους που δεν έχουν ακόμη ξεδιπλωθεί, η" ποιμενική" φροντίδα θα είναι απαραίτητη για να επιτρέψει στους μαθητές να φτάσουν στην ακαδημαϊκή επιτυχία.


Καθώς ολόκληρη η χώρα ελπίζει ότι το καλοκαίρι θα φέρει καλύτερες στιγμές, η προοπτική να περάσουν οι μαθητές τον Αύγουστο σε μια τάξη, μπορεί να μην ελκύει πολλά παιδιά. Ένα πρόγραμμα αποκατάστασης, πρέπει να περιλαμβάνει ευκαιρίες για την ανοικοδόμηση κοινωνικών συνδέσεων και προσωπικής ανθεκτικότητας. Αυτό θα μπορούσε να είναι μέσω αθλητισμού, υπαίθριων δραστηριοτήτων και παραστατικών και δημιουργικών τεχνών, καθώς και μάθησης που βασίζεται στην τάξη.


Σε όλη τη χώρα, τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και νέους βρίσκονται σε παύση για σχεδόν ένα χρόνο - από ομάδες προσκόπων έως τοπικούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους και εκδηλώσεις σε θέατρα και γκαλερί. Αυτός είναι ένας τεράστιος πόρος ευκαιριών και εμπειρογνωμοσύνης και η αξιοποίησή του θα μπορούσε να κάνει το καλοκαίρι του 2021 τέτοιο, ώστε να το θυμούνται τα παιδιά.


Τέλος, παρά τον πλούτο των αποδεικτικών στοιχείων για τα μειονεκτήματα και τις χαμένες ευκαιρίες, ορισμένα παιδιά και νέοι μπόρεσαν να χτίσουν νέες δεξιότητες τον τελευταίο χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών ικανοτήτων, της αυτορρύθμισης και της ανεξαρτησίας. Οι μαθητές έχουν εμπλακεί με τους δασκάλους τους και τη μάθησή τους με νέους τρόπους, χρησιμοποιώντας νέα εργαλεία.


Στα επόμενα χρόνια, σχολεία και εκπαιδευτικοί φορείς στην Αγγλία μπορούν να μάθουν από την εμπειρία της πανδημίας, αξιολογώντας τι μπορεί να βελτιωθεί στη διδασκαλία και να ενσωματώσει αυτό το κέρδος στις ψηφιακές δεξιότητες στη διδασκαλία και τη μάθηση. Αλλά προς το παρόν, πρέπει να μελετηθεί η ενσωμάτωση ενός ολιστικού σχεδίου αποκατάστασης σε όλο το εκπαιδευτικό  σύστημα.



πηγή: THE CONVERSATION

πηγή εξώφυλλου: Pixy.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου