.........

Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ

 


2  Ιουνίου 2023

Β' τάξη 11ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού 


Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ

 

Με αφορμή την οικολογική συνείδηση που θα πρέπει να καλλιεργείται στους μαθητές, ξεκίνησε η υλοποίηση ενός φιλόδοξου περιβαλλοντικού προγράμματος.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές των δύο τμημάτων της Β’ τάξης του 11ου Δημοτικού Κορυδαλλού μαζί με τους δασκάλους τους Μυλωνά Φώτη και Μαρία Βαλαβάνη, πήραν μέρος σε ένα καινοτόμο ενδοσχολικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο: «Η Δημιουργία των Φυτών». Το πρόγραμμα χαρακτηρίζεται από διαθεματικότητα, αφού εμπλέκει πολλά γνωστικά αντικείμενα, αλλά και για τον βιωματικό του χαρακτήρα.

Εμπλεκόμενα Μαθήματα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ΤΠΕ.


 

> Μαθήτριες και μαθητές του Β’1

ΤΟΠΗ                                  ΓΙΟΥΛΗ           
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ           ΟΡΦΕΑΣ
ΡΟΥΣΗ                               ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ                    ΑΓΓΕΛΟΣ
ΚΟΥΛΙΖΟΥ                      ΛΥΔΙΑ
ΕΛΜΑΤΖΟΓΛΟΥ            ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΤΖΑΝΕΤΑΚΟΣ                ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΠΟΥΤΣΙΚΑ                  ΕΛΠΙΔΑ
ΤΣΟΛΗΣ                            ΜΙΝΟΣ
ΒΑΣΙΛΑΚΑ                     ΧΡΥΣΟΥΛΑ
ΒΙΟΛΑΚΗΣ                     ΑΝΤΩΝΗΣ
ΚΑΡΑΒΙΑ                         ΕΛΠΙΔΑ
                      


Βήματα του προγράμματος
  1. Καταιγισμός ιδεών στο ερώτημα: «Πώς δημιουργούνται τα φυτά;»
  2. Διδασκαλία της ενότητας "ΤΑ ΦΥΤΑ" - "Μελέτη Περιβάλλοντος"
  3. Καταγραφή χαρακτηριστικών ενός φυτού - "Μελέτη Περιβάλλοντος" 
  4. Περιβαλλοντικό πρότζεκτ: "Η γέννηση των φυτών" "Εργαστήρια Δεξιοτήτων"
  5. Συλλογή υλικών και δημιουργία γλαστρούλας
  6. Γέμισμα με χώμα
  7. Εισαγωγή σπόρου
  8. Πότισμα
  9. Τοποθέτηση στον ήλιο και παρατήρηση 
  10. Φιλαναγνωσία με θέμα τη δημιουργία των φυτών σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες
  11. Συζήτηση με συγγραφέα για διηγήματα με θέμα το περιβάλλον
  12. Αποτελέσματα περιβαλλοντικού πρότζεκτ



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




1. Καταιγισμός ιδεών στο ερώτημα: «Πώς δημιουργούνται τα φυτά;»

Μέσα από ένα καταιγισμό ιδεών για το πώς γεννιούνται τα φυτά, οι μαθητές είπαν ότι χρειάζεται ένα σποράκι που χρειάζεται χώμα, νερό και ήλιος ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί.























2. Διδασκαλία της ενότητας "ΤΑ ΦΥΤΑ" 

Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και την ενότητα "ΤΑ ΦΥΤΑ", οι μικροί μαθητές μελέτησαν:
  • Τι προσφέρουν τα φυτά
  • Πώς αναπτύσσονται τα φυτά
  • Τα είδη των φυτών




















3. Καταγραφή χαρακτηριστικών ενός φυτού 

Στο τετράδιο εργασιών του μαθήματος Μελέτη Περιβάλλοντος όλοι οι μαθητές συμπλήρωσαν με τη βοήθεια του δασκάλου το φύλλο εργασίας με θέμα "το φυτό που μου αρέσει". Επιλέξαμε την τριανταφυλλιά και καταγράφηκαν τα χαρακτηριστικά της.























































4. Περιβαλλοντικό πρότζεκτ: "Η γέννηση των φυτών" 

Στο επόμενο βήμα ξεκινήσαμε ένα περιβαλλοντικό πρότζεκτ. Θα δημιουργήσουμε ένα γλαστράκι με απλά υλικά όπως ξυλάκια, μικρές ζελατίνες, κόλλα, ποτιστήρι και χώμα. Ο σκοπός είναι αφού φυτέψουμε το σποράκι μας, να παρατηρήσουμε σε τρισδιάστατη εικόνα τη γέννηση ενός φυτού μέσα από την ανάπτυξη της ρίζας του προς όλες τις πλευρές. Το πρότζεκτ γίνεται στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων και είναι απόλυτα βιωματικό.

Αφού έχουμε συζητήσει με τους μαθητές την πορεία του πρότζεκτ, ξεκινάμε να φέρνουμε τα υλικά στην τάξη μας.




5. Συλλογή υλικών και δημιουργία γλαστρούλας

Οι μαθήτριες και οι μαθητές ξεκινούν τη δημιουργία μιας γλαστρούλας. Αρχικά κολλούν τα ξυλάκια γύρω γύρω από τη ζελατίνα, και στη συνέχεια γράφουν το όνομά τους με μαρκαδόρο.



























                     




6. Γέμισμα με χώμα

Στη συνέχεια γεμίζουμε το γλαστράκι μας με χώμα και το απλώνουμε ομοιόμορφα σε όλη την επιφάνεια της ζελατίνας.






7. Εισαγωγή σπόρου

Έπειτα βάζουμε τον σπόρο που έχει φέρει κάθε παιδί από το σπίτι του μέσα στο γλαστράκι μας. Ο σπόρος συνήθως είναι κάποιο όσπριο.



















8. Πότισμα

Συνεχίζουμε με το πότισμα, ώστε ο σπόρος μας να βρίσκεται σε υγρό περιβάλλον. Γεμίζουμε το ποτιστήρι και ξεκινάμε ένα ένα γλαστράκι.


























































9. Τοποθέτηση στον ήλιο και παρατήρηση 

Αφού τελειώσουμε και το πότισμα, τοποθετούμε όλα τα γλαστράκια σε ένα θρανίο ώστε να τα πλησιάσουμε κοντά στο παράθυρο όπου οι ακτίνες του ήλιου εισχωρούν μέσα στην αίθουσα. Τις επόμενες μέρες παρατηρούμε πότε θα αρχίσουν να γεννιούνται τα φυτά μας, με την εξέλιξη του ριζικού τους συστήματος.






10. Φιλαναγνωσία με θέμα τη δημιουργία των φυτών σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες

Αναγνώσαμε μέσα στην τάξη μύθους που αναφέρονται στη δημιουργία των φυτών σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες. Η ανεμώνες και τα τριαντάφυλλα ήταν οι μύθοι που ζήτησαν άμεσα οι μαθητές να ακούσουν, όταν τους ζητήθηκε να διαλέξουν. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται και μια εισαγωγή στο μάθημα της Ιστορίας που θα διδαχθούν στην επόμενη τάξη του δημοτικού. Ο μύθος διαβάστηκε από το βιβλίο: "Η γέννηση των φυτών: Αιτιολογικοί μύθοι των αρχαίων Ελλήνων".

        

Πίνακας εμπνευσμένος από τη δημιουργία της ανεμώνης και του τριαντάφυλλου
σύμφωνα με τον μύθο των αρχαίων Ελλήνων
 



11. Συζήτηση με συγγραφέα για διηγήματα με θέμα το περιβάλλον


Τέλος, καλέσαμε στο σχολείο μας τον δάσκαλο-συγγραφέα κ. Βασίλη Γεργατσούλη, ο οποίος όταν μας επισκέφτηκε, έπλασε με τα παιδιά των δύο τμημάτων της Β δημοτικού ένα μαγικό παραμύθι, μέσω δημιουργικής γραφής, για ένα γυάλινο ανθρωπάκι. Στη συνέχεια διηγήθηκε πλήθος ιστοριών με θέμα το περιβάλλον, ενώ μας αποχαιρέτησε με ένα πολύ όμορφο τραγούδι. 



















12. Αποτελέσματα περιβαλλοντικού πρότζεκ


Λίγες μέρες αφού τοποθετήσαμε τα γλαστράκια στον ήλιο, μερικά από τα σποράκια μας άρχισαν να σκάνε και να απλώνουν τη ρίζα τους. Η εικόνα είναι εντυπωσιακή καθώς είναι σαν να έχουμε κόψει μια κανονική γλάστρα στη μέση και να παρατηρούμε τη ρίζα του φυτού που υπάρχει. Έτσι ξεκινά λοιπόν η γέννηση της φύσης.











ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ευχαριστούμε πολύ τη διευθύντρια του σχολείου κυρία Βούλα Κόντα, η οποία μας παρείχε από την πρώτη στιγμή κάθε διευκόλυνση προς την υλοποίηση του στόχου μας, καθώς επίσης και την κ. Αλεξάνδρα για τη σημαντική βοήθεια μέσα στην τάξη.

«Η εκπαίδευση του μυαλού, χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς, δεν είναι εκπαίδευση»

Αριστοτέλης






ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

by click4money

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου