Πέμπτη 6 Μαρτίου 2024
1ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας
ΚΗΠΟΥΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟ
Μια Μοναδική Εμπειρία Κηπουρικής για τους Μαθητές της ΣΤ’ Τάξης!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση κηπουρικής, η οποία πραγματοποιήθηκε στον λαχανόκηπο του σχολείου τους. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού προγράμματος που στοχεύει να ενισχύσει τη σύνδεση των παιδιών με τη φύση, να προωθήσει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και να βελτιώσει τις διατροφικές τους συνήθειες.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συντηρούν με επιμέλεια και αγάπη έναν λαχανόκηπο στον προαύλιο χώρο. Φέτος, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, φυτεύτηκαν διάφορα φυτά, όπως μαρούλια, λάχανα και μπρόκολα. Η επιλογή αυτών των φυτών δεν ήταν τυχαία: πρόκειται για λαχανικά που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και αποτελούν βασικά συστατικά μιας ισορροπημένης διατροφής. Η φροντίδα των φυτών από τους μαθητές, από τη σπορά μέχρι τη συγκομιδή, τους έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουν τη διαδικασία της καλλιέργειας και να αναπτύξουν μια βαθύτερη εκτίμηση για τη φύση και τη σημασία της βιώσιμης γεωργίας.
Όταν ήρθε η ώρα της συγκομιδής, οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους, κ. Χρήστο Μπαμπαλή και Φώτη Μυλωνά, ξεκίνησαν μια εκπαιδευτική βιωματική δράση. Η διαδικασία της συγκομιδής δεν ήταν απλώς μια πρακτική δραστηριότητα, αλλά μια ευκαιρία για να μάθουν πώς τα φυτά αναπτύσσονται, πώς συλλέγονται οι καρποί και πώς αυτά τα λαχανικά μπορούν να γίνουν μέρος της καθημερινής τους διατροφής. Αρχικά, οι μαθητές μάζεψαν τα μαρούλια, τα οποία είναι γνωστά για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Στη συνέχεια, προχώρησαν στη συλλογή των λαχάνων, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνη Κ. Τέλος, κόψανε τα μπρόκολα, τα οποία είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών C και K, καθώς και φυτικών ινών.
Μετά τη συγκομιδή, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης πέρασαν από όλες τις τάξεις του σχολείου για να μοιραστούν την εμπειρία τους με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους. Παρουσίασαν τους καρπούς της συγκομιδής και περιέγραψαν τα βήματα που ακολούθησαν, από τη σπορά μέχρι τη συγκομιδή. Αυτή η διαδικασία δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για να δείξουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους, αλλά και να εμπνεύσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους υπόλοιπους μαθητές σχετικά με τη σημασία της καλλιέργειας και της κατανάλωσης φρέσκων λαχανικών.
Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτή την εκπαιδευτική δράση έχει πολλαπλά οφέλη. Πρώτα απ’ όλα, ενισχύει την υγεία τους μέσω της κατανάλωσης φρέσκων και θρεπτικών λαχανικών. Επιπλέον, η δραστηριότητα αυτή συμβάλλει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών, καθώς τους βοηθά να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ της φύσης και της διατροφής τους. Τέλος, η εμπειρία αυτή μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στις διατροφικές τους συνήθειες, προωθώντας μια πιο υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές που πήραν μέρος στη δράση
Τα βήματα της δράσης:
1ο βήμα: Συγκομιδή


































2ο βήμα: Παρουσίαση των καρπών στις υπόλοιπες τάξεις


























Συνολικά, η εκπαιδευτική δράση κηπουρικής αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να μάθουν μέσα από την πράξη, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και να ενισχύσουν τη σχέση τους με το περιβάλλον.
Μπράβο στα παιδιά και στις/ στους εκπαιδευτικούς για αυτή την εκπαιδευτική περιβαλλοντική δράση!
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Α. Οργάνωση και Λειτουργία Νηπιαγωγείων1.Έναρξη σχολικού έτους 2021 - 20222.Ωρολόγιο Πρόγραμμα Εξ’…
- Στο πρώτο μέρος του βιβλίου περιλαμβάνονται άρθρα-κεφάλαια και θεματικές ενότητες που έχουν ως…
- Τα τελευταία χρόνια, η Αγγλία αντιμετωπίζει μια ανησυχητική αύξηση του διαδικτυακού εκφοβισμού σε…
- ΙΟΝΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΓΚΥΙΛΦΟΡΔΣε λίγες μέρες έχουμε 21 Μαΐου και εκτός από τη θρησκευτική εορτή…
- Η «ΠΛΑΣΤΙΚΗ» ΒΡΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ NEA ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Πηγή: CNN Μια έρευνα που…
- Η πρόσφατη απαγόρευση κυκλοφορίας (lockdown) και το κλείσιμο των σχολείων έθεσαν για άλλη μια…
- ΕΝΟΤΗΤΕΣΑ) ΠΟΙΗΜΑΤΑΒ) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ Γ) ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Δ) ΕΡΓΑΣΙΕΣΕ) ΒΙΝΤΕΑΚΙΑ ΜΕ…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου