.........

Τρίτη 11 Ιουνίου 2019

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ

Σχετική εικόνα



2018-2019

        14ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας 

 

Β' ΤΑΞΗ



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:   "ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ"



Οι μαθητές της Β' τάξης μαζί με τον δάσκαλό τους Φώτιο Μυλωνά ξεκίνησαν μια εργασία (προτζεκτ) με στόχο τη μελέτη του περιβάλλοντος. Με ποιους τρόπους καταστρέφεται το περιβάλλον μας και κάνοντας μια διερεύνηση των τρόπων προστασία του. Προχωρούσαν παράλληλα, σε θεωρητικό και σε βιωματικό πλαίσιο.


Το πρόγραμμα είναι χωρισμένο σε δύο μέρη.


  • Το πρώτο μέρος είναι θεωρητικό και οι μαθητές δούλεψαν ατομικά μελετώντας την καταστροφή του περιβάλλοντος και τρόπους προστασίας του. Έτσι δημιούργησε κάθε μαθητής έναν φάκελο σουπλά γεμάτο με φυλλάδα εργασιών.
  • Το δεύτερο μέρος είναι βιωματικό και οι μαθητές έκαναν πολλές δράσεις όπως εκδρομή σε έκθεση με θέμα: "", ανακύκλωση μέσα στην τάξη όλη τη χρονιά, δενδροφύτευση, επίσκεψη στον μπλε κάδο αλλά και δημιουργία χαρτιού μέσα στην τάξη.


1.ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΑΚΕΛΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΜΕ ΘΕΜΑ:
"Καταστροφή του Περιβάλλοντος και Τρόποι Προστασίας του"

  •  Η μελέτη έγινε σε υποενότητες:
Α)Για την καταστροφή του περιβάλλοντος:
1.Η καταστροφή του εδάφους
2.Η ρύπανση των υδάτων
3.Η ατμοσφαιρική ρύπανση
4.Απόβλητα
5.Η καταστροφή των δασών 
6.Μείωση της βιοποικιλότητας
7.Το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Β)Για την προστασία του περιβάλλοντος
8.Περιβαλλοντική Προστασία
9.Εκπαίδευση
10.Μείωση κατανάλωσης νερού
11.Μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος
12.Αναδάσωση - Δενδροφύτευση
13.Χρήση Μέσως Μαζικής Μεταφοράς
14.Ανακύκλωση

Γ)Δημιουργία χαρτιού από την ανακύκλωση της τάξης μας
15.Δημιουργία χαρτιού





Κάθε μαθητής δημιούργησε έναν φάκελο σουπλά γεμάτο με φυλλάδια εργασιών. Μετά το τέλος του πρότζεκτ θα το πάρει στο σπίτι, ώστε να μπορεί να το μελετάει. 












2.ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:

"Έκθεση Ευαισθητοποίησης με θέμα τα Θαλάσσια Απορρίμματα -Marlisco"
 Οι μαθητές στην πολύ όμορφη αυτή επίσκεψη είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν και να ενημερωθούν για τη μόλυνση του περιβάλλοντος.





      
        

   







4.ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Όλη τη χρονιά κάνανε ανακύκλωση του χαρτιού μέσα στην τάξη. Δεν ρίχναμε ποτέ χαρτί στα σκουπίδια αλλά αντιθέτως είχαμε μαύρες σακούλες που μαζεύαμε εκεί το χαρτί που χρησιμοποιούσαμε. 





3. ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ
Οι μαθητές με το δικό τους τρόπο, έβαλαν ένα σημαντικότατο λιθαράκι στην προσπάθεια όλων μας για προστασία του περιβάλλοντος και απέδειξαν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση που τους διακατέχει.
Ο δήμος Νίκαιας στάθηκε στο πλάι μας μέσω της δωρεάς των δενδρυλλίων και την βοήθεια του Ηλία Σάμιου και του Νίκου Κουβάτσου. Επίσης, η βοήθεια από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Πειραιά μέσω του υπεύθυνου Γιώργου Βούλγαρη ήταν αμέριστη.
Τα παιδιά φύτεψαν και πότισαν με ιδιαίτερο ζήλο, χαρίζοντας στο προαύλιο του σχολείου μια διαφορετική όψη. (Για να δείτε όλη τη δράση της δενδροφύτευσης πατήστε ΕΔΩ)





  

                                                                 

 







4. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗΣ
  • Τα αποτελέσματα και η όλη δράση δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ" και με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά κατάλαβαν τη σημαντικότητα της πράξης τους!!  (Για να δείτε τη δημοσίευση πατήστε ΕΔΩ)  
Χαρακτηριστικές οι φράσεις των παιδιών:
 "Κύριε, τόσο σπουδαίο είναι αυτό που κάνουμε;"
 "Θα γίνουμε διάσημοι με αυτό!!"
 και πολλά άλλα.





5.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ

Τα παιδιά, μαζί με τον δάσκαλό τους, επισκεφτήκανε τον μπλε κάδο που υπάρχει έξω από το σχολείο τους για να ρίξουμε μέσα το χαρτί που μαζεύαωε όλη τη χρονιά μέσα στην τάξη τους. Τα παιδιά διαπίστωσαν πού ρίχνουμε τα υλικά της ανακύκλωσης και ότι υπάρχει διαφορά με τους άλλους κάδους που ρίχνουμε τα υπόλοιπο απορρίματα.
         
 


 


 



 



 



 



 








7.ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΑΡΤΙΟΥ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Τα παιδιά ξεκινήσανε να δημιουργήσουν χαρτί από την ανακύκλωση της τάξης. Κάνανε προσομοίωση της διαδικασίας που γίνεται στα εργαστάσια ανακύκλωσης, εκεί που καταλήγουν όλα τα υλικά που ρίχνουμε μέσα στον μπλε κάδο.



Α) ΒΗΜΑ ΠΡΩΤΟ: Κόψανε τα μεγάλα χαρτιά της ανακύκλωσής μας σε μικρά χαρτάκια. Γεμίσανε με αυτόν τον τρόπο ένα κουβαδάκι γεμάτο χαρτάκια.














































Β) ΒΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ: Στο μπλέντερ, μαζί με τον δάσκαλό τους ρίξανε μέσα τα χαρτάκια. Με αυτόν το τρόπο γέμισαν ένα λεκανάκι όλο χαρτοπολτό!!






































Γ) ΒΗΜΑ ΤΡΙΤΟ: Βάλανε τον χαρτοπολτό σε τούλι και ύστερα τον απλώσανε σε μια εφημερίδα. Με το χέρι πλάσανε τον χαρτοπολτό ώστε να καταλάβει μια μεγάλη επιφάνεια. Στη συνέχεια το σκεπάσανε με μια άλλη εφημερίδα και το αναποδογυρίσανε. Τέλος αφαιρέσανε την πάνω εφημερίδα καθώς και το τούλι και τοποθετήσανε τον απλωμένο χαρτοπολτό στο περβάζι της τάξης τους για να στεγνώσει!!


























Δ) ΒΗΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ: Αφήσανε το μείγμα περίπου μια βδομάδα να στεγνώσει. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήσανε χαρτί!! Το ξεκολλήσανε, γράψανε πάνω τα αναγκαία συγχαρητήρια για όλη την τάξη μας και βγάλανε φωτογραφίες με το χαρτί που δημιουργήθηκε με τα χεράκια τους!!!


















ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !!!!

Ευχαριστίες στον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, καθώς και σε εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  • Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου ανταποκρίθηκε άμεσα και προμήθευσε το μπλέντερ!
  • Οι δασκάλες Κατερίνα Χατζηλιά και Χρύσα Αντωνίου τραβήξανε πλάνα με φωτογραφίες όπου χρειάστηκε.



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:





by click4money

1 σχόλιο: