2018-2019
14ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας
Β' τάξη
ΠΡΟΤΖΕΚΤ:"ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ"
Οι μαθητές της Β' τάξης, μαζί με τον δάσκαλό τους Φώτιο Μυλωνά, ξεκίνησαν μια εργασία (προτζεκτ) με στόχο τη μελέτη των ομάδων των τροφίμων, την υγιεινή διατροφή και τις σωστές διατροφικές συνήθειες. Ο δάσκαλος του τμήματος σε συνεργασία με τη δασκάλα Εικαστικών, Κατερίνα Μπαλιώτη, προχωρούσαν παράλληλα, σε θεωρητικό και σε βιωματικό πλαίσιο.
- Το πρότζεκτ χωρίζεται σε πολλές επιμέρους ενότητες.
1.ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΑΚΕΛΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΜΕ ΘΕΜΑ:
"Ομάδες τροφίμων -Σωστές διατροφικές συνήθειες - Διατροφική πυραμίδα"
Στο πρώτο βήμα που ήταν το θεωρητικό, οι μαθητές δούλεψαν σε σύνολο μελετώντας τις ομάδες των τροφίμων και μαθαίνοντας διάφορα στοιχεία για την καθεμία.
Στη συνέχεια μελετήθηκαν σωστές διατροφικές συνήθειες και στο τέλος η διατροφική πυραμίδα που θα πρέπει να είναι το Α και το Ω της διατροφής μας.
Έτσι δημιούργησε κάθε μαθητής έναν φάκελο σουπλά γεμάτο με φυλλάδια εργασιών. Μετά το τέλος του πρότζεκτ θα το πάρει στο σπίτι, ώστε να μπορεί να το μελετάει.
2.ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΣΟΥΠΛΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
"Υγιεινή διατροφή"
"Υγιεινή διατροφή"
Οι μαθητές
σχεδίασαν και ύστερα χρωμάτισαν υγιεινά τρόφιμα.
Όταν
ολοκλήρωσαν την εργασία τους, πλαστικοποιήθηκε από τη δασκάλα των εικαστικών ώστε να τη χρησιμοποιήσουν ως
σουπλά και συζητήσαμε για τη σημασία που έχει πρακτικά στην καθημερινή εφαρμογή
του, ότι θα έχουν δηλαδή ένα έργο τέχνης στην κουζίνα τους, το οποίο θα το
έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι και πάνω στο οποίο θα ακουμπούν το πιάτο τους ή την
κούπα με το γάλα τους κτλ.
4.ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ – ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
"Φρούτα"
"Φρούτα"
Ο δάσκαλος του τμήματος εξήγησε στους μαθητές τη σημασία που έχει η λέξη αίνιγμα και πως μπορούμε να περιγράψουμε ένα φρούτο χωρίς να πούμε πώς το λένε.
Επίσης διαβάσανε διάφορα ποιήματα για φρούτα.
Συζητήσανε για τις τέσσερις εποχές του χρόνου και αναλύσανε τον πίνακα «ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ» του ζωγράφου ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ.

3. ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ο δάσκαλος συζήτησε με τους μαθητές για τις διατροφικές τους συνήθειες και μιλήσανε για τα οφέλη
της ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ , τις ρίζες της καθώς και πόσο σημαντική είναι για
την υγεία μας.
Οι
μαθητές δούλεψαν με πλαστελίνη ώστε να αποδώσουν το σχήμα των φρούτων,
λαχανικών, γαλακτοκομικών, κρεάτων, ψαριών, πουλερικών, ελαιόλαδου, ελιάς,
αυγών, γλυκών κ.ά.
Στη
βάση της πυραμίδας της ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
και τα χαμηλότερα στρώματα τοποθετήσανε τις τροφές που πρέπει να καταναλώνουμε
συχνά και σε καθημερινή βάση. Όσο
ανεβαίνουμε προς τα ψηλότερα στρώματα της πυραμίδας, τόσο πιο αραιή κατανάλωση
θα πρέπει να γίνεται στα αντίστοιχα τρόφιμα (πχ. Γλυκά , τα οποία βρίσκονται
στην κορυφή της πυραμίδας = 1 φορά την εβδομάδα)
5.ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΛΑΖ ΜΕ ΘΕΜΑ:
"Φρουτοσαλάτα"
"Φρουτοσαλάτα"
Είδανε πώς είναι τα φρούτα κομμένα
και τί διαφορές έχει το εσωτερικό τους στο σχήμα και στο χρώμα.
Ύστερα οι μαθητές σχεδίασαν τη δική
τους φρουτοσαλάτα και τη χρωμάτισαν. Σχεδίασαν δηλαδή φρούτα της επιλογής τους
κομμένα, και όταν τα χρωμάτισαν, τα έκοψαν και τα κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι canson 50x70 χρωματιστό.
Τα παιδιά συζήτησαν μεταξύ τους για
το πώς έπρεπε να κάνουν το κολάζ και μιλήσανε για τη σημασία της σύνθεσης,
τον τρόπο δηλαδή που επιλέγουνε να τοποθετήσουνε όλα τα στοιχεία που
απεικονίζουν το έργο τους.
Ύστερα τοποθετήσανε το έργο στον
τοίχο και κάνανε την αξιολόγησή τους.

6.ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
"Η διατροφή μας - Διαλέγω τι τρώω"
Ο δάσκαλος ενέταξε στο πρόγραμμα την ενότητα που μιλάει για διατροφή στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος. Στο βιβλίο μαθητή υπάρχει η ενότητα 17 που έχει ως θέμα: "Η διατροφή μας" και στο τετράδιο εργασιών υπάρχουν ασκησούλες με θέμα: "Διαλέγω τι τρώω".
Με αυτό τον τρόπο, εφαρμόσανε τη διαθεματικότητα, αφού εμπλέξανε σχεδόν όλα μαθήματα του καθημερινού ωρολόγιου προγράμματος.
Μέσω της Γλώσσας, κάνανε ανάγνωση και γράψανε, μέσω των Μαθηματικών χρησιμοποιήσανε αριθμούς, μέρες και σχήματα για να οργανώσουνε τη συχνότητα των ομάδων των τροφίμων, στα Καλλιτεχνικά ζωγραφίσανε και στη Μελέτη Περιβάλλοντος ασχοληθήκανε με το αντίστοιχο μάθημα και συζητήσανε.

7.ΗΜΕΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ:
"Τρώω φρούτα στο διάλειμμα"


"Τρώω φρούτα στο διάλειμμα"
Τα παιδιά με τον δάσκαλό τους διαλέξανε μία μέρα της σχολικής εβδομάδας, για να εφαρμόσουνε όλα όσα μαθαίνανε στο πρόγραμμα, έτσι ώστε να τα εντάξουνε στην καθημερινότητά τους.
Έτσι λοιπόν φέρανε από το σπίτι τους φρούτα για να τα καταναλώσουνε ως δεκατιανό στο διάλειμμα του σχολείου!! Τα παιδιά το καταχάρηκαν. Η αίθουσα γέμισε χρώματα και απίστευτες μυρωδιές από τα φρέσκα φρούτα!!


8.ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ
Αποφασίσανε να φτιάξουνε μία υπερμεγέθη διατροφική πυραμίδα που να καταλαμβάνει έναν ολόκληρο τοίχο της αίθουσάς τους.
Αρχικά κόψανε με διαφορετικού χρώματος χαρτόνι τις διαφορετικές ομάδες τροφίμων που θα μπουν στη διατροφική πυραμίδα.
Στη συνέχεια μαζέψανε από εφημερίδες και περιοδικά διάφορα τρόφιμα και τα κολλήσανε πάνω.
Τα παιδιά με αυτό το βιωματικό τρόπο, παρόλο τη μικρή τους ηλικία, κατάλαβαν πλήρως σε ποια ομάδα ανήκει κάθε τρόφιμο και πόσο συχνά πρέπει να το καταναλώνουμε.
Χαρακτηριστικές είναι οι φράσεις των παιδιών τις ώρες που κατασκευάζαμε την πυραμίδα: "Κύριε, εγώ τη διατροφική πυραμίδα την έχω ολόκληρη μέσα στο μυαλό μου"...






TO ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!
Ευχαριστίες σε όλους τους γονείς για τη βοήθεια σε κάθε βήμα του προγράμματος.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:



























































Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου