3 Νοεμβρίου 2021
Ε2' τάξη 19ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
- ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ-
Με αφορμή τις φωτιές που κατέκαψαν το καλοκαίρι χιλιάδες εκτάσεις με δέντρα μέσα ή έξω από τους οικισμούς στην πατρίδα μας, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Ε2’ τάξης του 19ου Δημοτικού Νίκαιας, πήραν μέρος σε ένα καινοτόμο βιωματικό πρότζεκτ με τίτλο: «Μελέτη της χρησιμότητας των δέντρων στους οικισμούς των ανθρώπων- Δενδροφύτευση».
> Μαθήτριες και μαθητές του Ε’2
ΧΕΪΛΑΝΙ ΦΑΤΜΕ
ΚΑΡΒΟΥΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΚΟΥΝΙΟΣ ΦΩΤΙΟΣ
ΜΠΟΥΖΟΥΝΙΕΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΝΤΡΕΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΛΑΙΟΔΗΜΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΟΛΥΖΟΣ ΒΑΪΟΣ
ΠΟΤΣΙ ΕΡΑΛΝΤΑ
ΣΑΡΑΝΤΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΤΖΕΦΕΡΑΚΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
ΤΡΙΚΚΑΛΙΩΤΗ ΑΘΗΝΑ
ΧΡΥΣΟΧΟΟΣ ΘΩΜΑΣ
- Κατασκευή σπιτιών (Προσομοίωση)
- Κατασκευή δέντρων (Προσομοίωση)
- Δημιουργία οικισμού (Προσομοίωση)
- Παρατήρηση απουσίας δέντρων σε οικισμό και καταιγισμός ιδεών σε ερωτήματα.
- Πρόσθεση δέντρων στον οικισμό (Προσομοίωση)
- Επιπλέον μελέτη στα οφέλη που θα έχει ο οικισμός με τα δέντρα
1. Κατασκευή σπιτιών
Φέραμε στην τάξη μας άδειες κονσέρβες από τρόφιμα. Αρχίσαμε να ζωγραφίζουμε αυτές τις κονσέρβες,
να κατασκευάζουμε παράθυρα με οδοντογλυφίδες και να χρησιμοποιούμε ψαλίδια, χρώματα με
πινέλα και λαδομπογιές για να τα χρωματίσουμε. Στόχος ήταν να δημιουργήσουμε
προσομοίωση σπιτιών.
2. Κατασκευή δέντρων
Φέραμε τις προηγούμενες μέρες φέραμε στην τάξη μας κλαδάκια από
φυτά, που με το κατάλληλο στήριγμα θα κάνουμε προσομοίωση δέντρων.
3. Δημιουργία ενός οικισμού
Αφού στεγνώσουν τα σπιτάκια που δημιουργήσαμε από τις χρωματισμένες
κονσέρβες, τις τοποθετούμε μέσα σε μια πλαστική βάση, ώστε να δημιουργηθεί ο
οικισμός μας.
4. Παρατήρηση και μελέτη των επιπτώσεων της απουσίας δέντρων από τον οικισμό.
Μέσα από καταιγισμό ιδεών στα ερωτήματα:
- «Χρειάζονται δέντρα στις πόλεις και στα χωριά των ανθρώπων;»
- «Υπάρχουν προβλήματα στους οικισμούς που έχουν καεί τα δέντρα από πυρκαγιές;»
Μέσα από ένα καταιγισμό ιδεών για το αν πραγματικά χρειάζονται δέντρα στις πόλεις και στα χωριά, αλλά και στο αν υπάρχουν προβλήτα σε εκείνους τους οικισμούς που υπάρχει απουσία δέντρων, τα παιδιά απάντησαν:
- «Τα μέρη που δεν έχουν δέντρα, δεν έχουν πολύ οξυγόνο»
- «Η πόλη που δεν έχει δέντρα, στην πρώτη βροχή θα πλημμυρίσει, όπως είχαμε μάθει στο προηγούμενο πρότζεκτ»
- «Η πόλη που δεν έχει δέντρα δεν είναι όμορφη»
Τα παιδιά έδωσαν πολλές και έξυπνες απαντήσεις, αφού βρήκαν πολλά από τα αληθινά προβλήματα που υπάρχουν.
Στη συνέχεια τοποθετούμε τον οικισμό μας σε ένα σημείο της τάξης
που πέφτει πολύ ηλιακή ακτινοβολία και συνεχίζεται η συζήτηση για τα προβλήματα.
5. Πρόσθεση δέντρων στον οικισμό
Οι μαθητές προσθέτουν δέντρα ανάμεσα στα σπίτια και ξανατοποθετούμε τον οικισμό σε σημείο με
έντονη ακτινοβολία.
Μελετούμε πώς ονομάζεται η διαδικασία με την οποία φυτεύουμε δέντρα. Ονομάζεται δεντροφύτευση και βρίσκουμε τα συνθετικά της.
6. Επιπλέον μελέτη στα οφέλη που θα έχει ο οικισμός
με τα δέντρα
Τα δέντρα διαπιστώσαμε ότι προσφέρουν σκιά, ώστε όταν χρειάζεται
ένας άνθρωπος να μπορεί να προστατευτεί.
Επίσης μάθαμε ότι ο οικισμός με τα δέντρα θα έχει χαμηλότερη
θερμοκρασία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε σχέση με εκείνον που δεν έχει
δέντρα, ο οποίος θα «ψήνεται».
Τέλος ανακαλύψαμε ότι τα δέντρα απελευθερώνουν υδρατμούς συνεχώς, άρα και δροσιά στο περιβάλλον που αναπτύσσονται. Αυτό επιφέρει κατά τους θερινούς μήνες καλύτερες συνθήκες για τους κατοίκους του οικισμού.
Καταλάβαμε ότι μόνο όφελος έχουν για τον άνθρωπο τα δέντρα και τα
φυτά που υπάρχουν γύρω του, ακόμα και μέσα στις
πόλεις και στα χωριά που αυτός ζει. Η δενδροφύτευση είναι μια ουσιαστική λύση σε πολλά ανθρώπινα προβλήματα.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μπράβο μας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή